Nema razloga da slatkiši domaćih konditora poskupe, kupovna moć građana je na niskom nivou, prodaja manja za 10 procenata, a sa višim cenama situacija bi bila još lošija. Domaći proizvođači su svesni da podizanjem cena neće dobiti veći obim prodaje, nego je bolje ići na racionalizaciju, čak raditi i bez zarade, a opstati na tržištu. Cena domaćih slatkiša zavisi i od kretanja deviznog kursa, jer je dosta sirovina iz uvoza kao što je kakaoc, kakao buter, lešnik... Cena zavisi i od rasterećenja privrede. Ukoliko želimo da održimo tu suficitarnu granu proizvodnje, jednu od najrazvijenijih i izvozno orijentisanih, moramo da stvorimo uslove kao i svim drugim zdravim privrednim granama da optimizuju svoju proizvodnju i cene. "Pionir" izvozi 70 odsto svojih proizvoda, drži 61 odsto tržišta bombona u Srbiji i beleži rast prodaje na domaćem tržištu od 6,3 odsto. Taj proizvođač slatkiša na tržište plasira godišnje više od 40 artikala, a poznat je po inovacijama i višegodišnjim investicijama u tehnologiju i kvalitet...
Nema razloga da slatkiši domaćih konditora poskupe, kupovna moć građana je na niskom nivou, prodaja manja za 10 procenata, a sa višim cenama situacija bi bila još lošija, ocenio je vlasnik subotičkog Pionira Miroljub Aleksić.
"Domaći proizvođači su svesni da podizanjem cena neće dobiti veći obim prodaje, nego je bolje ići na racionalizaciju, čak raditi i bez zarade, a opstati na tržištu. Nadam se da domaća preduzeća nemaju razlog za podizanje cena", rekao je on Tanjugu.
Aleksić koji je i predsednik Udruženja konditora pri Privrednoj komori Srbije (PKS) naveo je da cena domaćih slatkiša zavisi i od kretanja deviznog kursa, jer je dosta sirovina iz uvoza kao što je kakaoc, kakao buter, lešnik...
Formiranje cena
"Cena zavisi i od rasterećenja privrede. Ukoliko želimo da održimo tu suficitarnu granu proizvodnje, jednu od najrazvijenijih i izvozno orijentisanih, moramo da stvorimo uslove kao i svim drugim zdravim privrednim granama da optimizuju svoju proizvodnju i cene", ukazao je on.
Aleksić je naveo da "Pionir" izvozi 70 odsto svojih proizvoda, drži 61 odsto tržišta bombona u Srbiji i beleži rast prodaje na domaćem tržištu od 6,3 odsto.
Taj proizvođač slatkiša na tržište plasira godišnje više od 40 artikala, a poznat je po inovacijama i višegodišnjim investicijama u tehnologiju i kvalitet.
Prema podacima PKS, konditorska industrija je za prvih pet meseci 2012. imala proizvodnju nešto manju od 49.000 tona, što je za oko 10 odsto ili 5.400 tona manje nego u istom periodu lane.
Proizvodnja je opala u svim grupama fini pekarski proizvodi - 8,5 odsto, bombone 11 odsto i čokolade i ostali proizvodi na bazi kakaoa - 13 odsto.
Prodaja konditorskih proizvoda
Od januara do maja ove godine prodato je oko 47.000 tona konditorskih proizvoda, od čega oko 33.600 tona (71 odsto) na domaćem tržištu, a 13.400 tona u inostranstvu (29 odsto).
Ukupna realizacija konditorskih proizvoda, odnosno prodaja na domaćem i stranim tržištima, u prvih pet meseci 2012. je za oko 12 odsto, odnosno za 6.500 tona manja nego u istom periodu lane.
Slabljenje kupovne moći stanovništva dovelo je do pada potrošnje konditorskih proizvoda i ona je u prvih pet meseci bila manja za 3.500 tona ili osam odsto u odnosu na isti period prošle godine.
Na tržištu Srbije u periodu januar-maj 2012. potrošeno je 40.300 tona konditorskih proizvoda, u čemu dominantan deo imaju domaći proizvodi (83 odsto) u odnosu na uvozne (17 odsto).